Wyższy poziom DHEA dzięki relaksowi – kontynuacja

Do najbardziej znanych metod relaksacyjnych zalicza się niewątpliwie trening autogenny. Jest to forma oddziaływania na samego siebie, zwana także autosugestią. W trakcie treningu leży się najczęściej na plecach lub siedzi w wygodnej pozycji. Potem uczestnicy wryobrażają sobie, że poszczególne części ich ciała robią się coraz cięższe. Celem treningu autogennego jest rozluźnienie mięśni i psychiczne odprężenie. Nauka odbywa się pod kierunkiem specjalisty, potem można wykonywać te ćwiczenia samodzielnie. Wymaga to codziennych ćwiczeń i zajmuje około 15 minut.

W hatha jodze ćwiczenia fizyczne służą odprężeniu fizycznemu. Nie należy się przerażać, że te ćwiczenia są zbyt trudne, ponieważ jesteśmy mało rozćwiczeni. Ruchy są tak opracowane, aby można je było wykonywać nawet kiedy mięśnie, kości i stawy nie są już tak elastyczne. Chodzi tu raczej o skupienie się na doznaniach własnego ciała i na swobodnym, głębokim oddechu. Tych ćwiczeń także należy nauczyć się na kursie. Później jednak można je ćwiczeń także samemu w domu.

Inna techniką relaksacyjną jest tai chi. Tutaj także ćwiczenia polegają na koncentracji na własnym ciele. Wykonuje sie przy tym powolne, koliste ruchy, możliwe do wykonania nawet dla starszych osób. Poprzez koncentrację na ćwiczeniach stopniowo osiąga się poczucie odprężenia fizycznego i psychicznego. Tai chi także wymaga na początku wprowadzenia przez osobę doświadczoną.

Niektóre osoby najchętniej wykonują różnego rodzaju medytacje. Oczywiście, istnieje jeszcze wiele innych, uznanych technik relaksu, na przykład rozluźnienie mięśni metodą Jacobsona, eutonia, czy metoda Feldenkreisa. Jeśli zainteresuje was któraś z metod, z pewnością znajdziecie odpowiednią literaturę wprowadzającą w temat. Relaks fizyczny i psychiczny daje również masaż.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *