Jak pozbyć się zbędnych kilogramów? cz. 3

Dużo osób ma skłonność do ignorowania punktu sytości po prostu dlatego, że jedzenie jest bardzo smaczne lub nie chcemy nic „zmarnować”. Nasze ciało słucha się także instrukcji z dzieciństwa, jeśli wychowywani byliśmy w przekonaniu, że „po jedzeniu talerz ma hyc pusty”. Jeśli ciało mówi nam, że trzeba przestać jeść, nie ignorujemy tych sygnałów’. Jeśli mamy problemy z zostawianiem resztek, nakładajmy sobie po prostu mniej, zawsze można przecież zrobić sobie dokładkę, jeśli ciągle czujemy głód.

Wymaga to z początku trochę uwagi i ćwiczeń, jednak zobaczycie państwo, że Len trud się opłaci! O wiele rzadziej będziecie się denerwować na siebie z powodu przejedzenia. Poza tym odzyskanie kontaktu z własnym ciałem to wielka przyjemność, nawet jeśli dotyczy to tylko odczuwania sytości i głodu. Jednak wiele osób w epoce nadmiaru jedzenia nie zna tego uczucia.

Wskazówkę tę warto wziąć sobie do serca nawet wtedy, gdy przyjmujemy DHEA luli planujemy taką kurację. Jeśli nawet potwierdzi się zdolność tego hormonu do redukcji nadwagi, to z pewnością zmiana szkodliwych przyzwyczajeń żywieniowych ma głęboki sens.

Radzimy również, aby posiłki spożywać regularnie. Pięć, sześć małych posiłków dziennie lepiej służą zdrowiu niż trzy duże. Jeśli rezygnujemy z ważnego posiłku, na przykład ze śniadania, to możemy być prawie pewni, że na dłuższą metę nie da to utraty zbędnych kilogramów’. Zdziwicie się państwo zapewne, ale można to zjawisko bardzo łatwo wytłumaczyć. Przypuszczalnie, jeśli nie należycie do osób, które buszują nocą po lodówce, przez całą noc nic nie jedliście. Z reguły organizm musi nocą obejść się bez jedzenia przez co najmniej osiem godzin.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *