Jak pozbyć się zbędnych kilogramów? cz. 2

Podobnie jak w odniesieniu do ustalania indywidualnej, optymalnej wagi ciała, tak i w przypadku ilości spożywanego pokarmu dobrze jest zaufać własnemu organizmowi. Problem w tym. że wiele osób nie potrafi „wsłuchiwać” się we własne ciało. Nierzadko ludzie jedzą zbyt dużo, chociaż czują się syci lub opuszczają pory posiłku, choć są głodni. Gdyby osoby te zdały się na potrzeby własnego ciała, byłoby o wiele mniej rzeczywistych lub tylko urojonych problemów z nadwagą.

Ale jak można nauczyć się znów słuchać swojego organizmu? Najpierw7 trzeba zwTacać uwagę na to, czy czujemy się syci czy głodni, czy jemy z głodu, czy może z innych powodów, takich juk nuda albo samotność. W tym nie może wam pomóc żaden środek, nawet DHEA. Zawsze, gdy chcemy coś zjeść, musimy zapytać się siebie, dlaczego właściwie mamy na to ochotę. Jeśli jest się rzeczywiście głodnym, to trzeba coś zjeść, nie czyniąc sobie z tego powodu żądnych wyrzutów. Jeśli natomiast nie, lepiej zrezygnować z jedzenia. Ważne jest także, aby przestać jeść, gdy czujemy się najedzeni.

Jeśli należymy do osób, które bardzo szybko jedzą, może się zdarzyć, że jemy więcej, niż miałoby to miejsce, gdybyśmy jedli wolniej, żując każdy kęs. Ponieważ poczucie sytości pojawia się zwykle po 1 p minutach, niezależnie od tego czy spożyliśmy dużo, czy mało pożywienia. Jest to jeden z powodów’, dla których warto jeść wolniej i dokładniej żuć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *